Motorchip tuning – legaal of illegaal?

chiptuning

Chip Tuning is het wijzigen of wijzigen van een uitwisbare programmeerbare lees (Prom) geheugenchip in het elektronische besturingssysteem van een voertuig of een andere machine, om superieure prestaties te krijgen, ongeacht wat het is, is het schonere uitlaat, meer pk, of verbeterd Het proces wordt ook soms aangeduid als klokmotering. De aanpassingen aan de oorspronkelijke chip door getrainde technici kunnen vaak zeer goede resultaten opleveren. Toch vragen sommige mensen zich af of deze wijzigingen legaal zijn in hun specifieke omstandigheden.

Hoewel het niet illegaal is in zichzelf, kunnen sommige tuners betogen dat het modificeren van de vuurvolgorde van de elektronische besturingseenheden die ze gebruiken illegaal is. In sommige gevallen zou dit waar kunnen zijn. Als een monteur de schietvolgorde van het ELC aan verandert op basis van persoonlijke voorkeur om welke reden dan ook, ongeacht of ze een geldige zakelijke reden hebben om dit te doen, konden ze zichzelf openen voor juridische stappen. De juridische kwesties komen voort uit het feit dat wanneer de prom-chips van vele verschillende merken en modellen samen worden gezet, ze niet altijd op dezelfde manier uitkomen. Ze kunnen in een iets andere volgorde uitkomen, waarbij één prom iets anders is geprogrammeerd dan een andere, wat betekent dat door verschillende chips samen in een andere volgorde samen te stellen, kleine verschillen in de timing van het afvuren zullen veroorzaken dat de veranderingen in de uitgang zullen veroorzaken

Stel dat u bijvoorbeeld uw Turbocharged Ford Mustang aftast voor een betere brandstofverbruik, en u hebt een lagere efficiëntie EEG vervangen of aluminium turbolader met een hoogwaardige siliciumcarbide-brander. De timing van uw auto zou over een kwestie van enkele seconden veranderen, maar aangezien de twee soorten prestatie-chips worden gewijzigd, vuren ze in een enigszins andere volgorde.

Nu wordt je Mustang slecht uitgevoerd, ook al werken allebei de prestatiekleuringen naar behoren.

Het is vrij eenvoudig om te zien hoe chip-afstemming gemakkelijk in juridische problemen kan komen, vooral als het wordt gedaan om een substantiële vermogensverhoging voor een raceauto te creëren, zoals een auto-racing. Zelfs als de prestatiechips het vermogen een beetje verhogen zonder de werkelijke vorm van de motoren te veranderen, kan het nog steeds illegaal zijn onder de huidige federale voorschriften. Bovendien werken de prestatiechips zelf niet goed. Als ze goed werken, maar aan de verkeerde motor zijn bevestigd, konden ze nog steeds buitensporige en illegale paardenkracht creëren, evenals overmatig brandstofverbruik, illegale emissies en meer.

Dit alles kan leiden tot grote schade aan een frame of ophangsysteem voor auto’s.

Een ander potentiële juridische kwestie ontstaat als de chiptuning het uitlaatsysteem verandert, wat de druk en stroom van uitlaatgassen van de motor wijzigt. Dit kan door sommigen worden gezien, maar in werkelijkheid is het illegaal te doen omdat eventuele wijzigingen aan uitlaatgassen de goedkeuring van de EPA vereisen. Onder de huidige codes moeten deze wijzigingen aan het uitlaatsysteem ook de goedkeuring van de fabrikant van auto’s hebben, of anders kan de hele auto worden verboden.

Vanwege deze problemen verlaten veel autoliefhebbers een chip-afstemming op de experts. Er zijn auto-tuners die alles kunnen doen wat u moet doen om betere prestaties uit uw auto te krijgen. De tuners hebben toegang tot onderdelen van hoge kwaliteit die niet beschikbaar zijn voor normale auto-gebruikers. Hierdoor zijn vele autoliefhebbers begonnen met het kopen van auto’s met motorchip tuning kits en ze zelf af te stemmen. Dit is verreweg de meest populaire manier om een betere auto te krijgen.

Klik hier voor meer

Related Post